Ekonomi

Decathlon, İnsanları Sporun Harikalarıyla Harekete Geçirecek

Global spor markası Decathlon, “Move People Through the Wonders of Sport” ifadesiyle açıkladığı yeni marka amacını ve bu amaç doğrultusunda oluşturulan yeni marka kimliğini duyurdu. Yenilikçi ve sürdürülebilir sporu herkese ulaştırmayı hedeflediğini söyleyen Decathlon, bu değişimin bir parçası olarak dinamik ve vizyoner marka kimliğini ve yeni “orbit” logosunu Fransa’nın Paris şehrinde düzenlediği global bir etkinlikle tanıttı.

1976’da faaliyete başladığı ilk günden itibaren sporun, daha sağlıklı ve mutlu toplumlar için hayati önem taşıdığını ifade eden Decathlon, bugün insanların spora her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğunu söylüyor. Global spor markası Decathlon yenilikçi ve sürdürülebilir sporu herkese ulaştırmayı amaçlıyor.

Decathlon’un toplumların ve gezegenin iyiliği için taşıdığı misyonu hızlandırmaya yönelik uzun vadeli bir tutku olarak hayata geçirdiği “North Star” projesine dayanan bu dönüşüm, “Move People Through the Wonders of Sport” ifadesiyle dile getiriliyor.

“North Star” rehberliğinde ortaya konan yeni marka amacı doğrultusunda Decathlon, geliştirilmiş müşteri deneyimini, sürdürülebilirlik alanındaki güçlü taahhüdünü ve şirketin genel modernizasyonunu kapsayan büyük çaplı ve cesur bir global strateji benimsiyor. 

Decathlon’un Fransa’da düzenlenen yeni marka lansmanında konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Decathlon CEO’su Barbara Martin-Coppola: “Bugün Decathlon’un hem tarihi hem de geleceği için çok özel bir ana tanık oluyoruz. Dünyanın spora her zamankinden daha fazla ihtiyacı olduğu bir dönemi yaşıyoruz; Sporun birleştirici gücünün hem fiziksel hem de zihinsel sağlığa iyi geldiğine inanıyoruz. Decathlon olarak, İnsanları Sporun Harikalarıyla Harekete Geçirerek bireyler, toplum ve gezegenimiz üzerinde daha büyük bir pozitif etki yaratmak istiyoruz. Takım arkadaşlarımızla birlikte North Star’a, yani bize bu doğrultuda yol gösteren ışığımıza ve hedefimize doğru çalışmaktan gurur duyuyoruz. Bugün Decathlon topluluğunun, ‘herkesin kendi koşullarına göre spor yapmasına olanak sağlamak’ hedefine doğru kat ettiği yolu ve gösterdiği azmi kutlamak için bir araya geldiğini görmek muhteşemdi. İş yapma biçimimizi daha da geliştiren bu iddialı yeni stratejimizin, Decathlon’un benzersiz ve güvenilir bir spor markası olarak sektöre öncülük etmesini sağlayacağından eminim” dedi. 

Yeni Marka Kimliği ve Portföyü

Decathlon’un dikkat çekici yeni marka kimliği, markanın hedefini yansıtırken geçmişine de gönderme yapıyor. Yeni logo, dinamik mavi rengi ve “orbit” simgesi ile dikkat çekiyor. Bu simge, hareketliliği ifade ederken yeni zirvelere ulaşma hedefini ve sürdürülebilir iş modelinin merkezinde bulunan döngüsellik kavramını temsil ediyor.

Decathlon, yeni ve basitleştirilmiş bir marka portföyü aracılığıyla sporu herkese ulaştırmak için markanın tüm potansiyelini ortaya çıkarıyor. Şirketin yeni marka portföyünde Quechua (dağ), Tribord (su sporları), Rockrider (bisiklet), Domyos (fitnes), Kuikma (raket), Kipsta (takım sporları), Caperlan (doğa gözlemi), Btwin (kentsel mobilite) ve Inesis (hedef sporları) olmak üzere 9 kategori uzmanı marka ve Van Rysel, Simond, Kiprun ve Solognac olmak üzere 4 uzman marka yer alıyor. 

Hedef: 2050 yılına kadar sıfır karbon emisyonu  

Decathlon, sporun bireylerin hayatına ve toplumlara yapabileceği olumlu etkileri artırmayı hedeflerken çevresel sürdürülebilirliğe zarar vermemek için 2050 yılına kadar Sıfır Net Karbon hedefine ulaşmayı taahhüt ediyor. Bu konuda sektöründe itici bir güç olmayı amaçlayan Decathlon ayrıca, tedarik zinciri boyunca sürdürülebilirliği sağlamak için tedarikçileri ve ortaklarıyla el ele çalışıyor. Bu işbirlikçi yaklaşımla, döngüselliğe ve artırılmış ürün yaşam döngüsüne dayalı yeni iş modelini benimseyen Decathlon, tüm süreçlerinde dekarbonizasyon çalışmalarını tedarikçileriyle birlikte yürütüyor. 

Dijital Odaklı Yeni Müşteri Deneyimi

Decathlon, müşterilerine her zaman ve her yerde sorunsuz bir alışveriş deneyimi sunmak için e-ticaret sitesini küresel çapta yenileyerek dijitalin gücünden yararlanmayı hedefliyor. Aynı şekilde tedarik zincirini de yenileyen Decathlon, doğru tahmin yapabilme, ürün yelpazesini planlama ve stok parametrelerini belirleme imkânı sağlamak için sınıfının en iyi araçlarından ve yapay zekâ algoritmalarından yararlanıyor. Bu sayede stok seviyelerinde önemli düşüşler ve nakliye maliyetlerinin, karbon ayak izinin ve teslimat süresinin azaltılması da dahil olmak üzere birçok iyileştirme sağlayan Decathlon, müşterilerini şaşırtmak ve memnun etmek için yeni yollara da öncülük ediyor. 

Bu kapsamda, ABD’de Apple Vision Pro üzerinde 3D Alışveriş Uygulaması gibi yenilikçi çözümler sunan şirket önümüzdeki aylarda, dünya çapında 1.700’den fazla mağazasını; müşterilere sezgisel gezinme, daha fazla ürün görünürlüğü, ilgi çekici fiziksel ve dijital ekranlar ve estetik açıdan hoş bir atmosfer sunan yepyeni bir kurulumla yenileyecek.

850’den fazla mühendis ve 400’den fazla tasarımcı ile patentli 900 ürün

Decathlon bünyesindeki 850’den fazla mühendis ve 400’den fazla tasarımcı durmaksızın yeni malzeme ve ürünleri yaratıyor, tasarlıyor, üretiyor ve test ediyor. Bu sayede Decathlon, 900 patentle desteklenen bir dizi çığır açan sportif çözüm sunuyor. İnovasyon kültürü etrafında şekillenen Decathlon organizasyonu; yerel ekipleri destekleyen Booster Innovation, sporların incelenmesine ve insan vücudunun dinamiklerine adanmış olan Sports Lab, 3D prototip merkezi olan AddLab ve geleceğin sporlarını tasarlayan Advance Design gibi uzman ekipleri içeriyor.

Dünyanın En Kapsayıcı Organizasyonlarından Biri Olmayı Hedefliyor

“Dünyanın En Kapsayıcı Organizasyonlarından Biri” olmayı hedefleyen Decathlon, 2023 yılında Decathlon’un Yönetim ekibi tarihinde ilk kez çalışanların cinsiyet dağılımı oranında denkliğe ulaştı. Şirket; 2026 için temsili, kapsayıcılığı ve aidiyeti ölçmek, buna göre hareket etmek ve DEI’de küresel standartları ve sınıfının en iyi performansını belirleyerek dünyaya ilham vermek de dahil olmak üzere benzeri görülmemiş taahhütlerde bulunuyor. Ayrıca, DEI uzmanlarıyla ortaklıklar kurarak, kadınlar için liderlik ve bununla ilişkili programlar oluşturuyor. 2023 yılında Forbes’un Perakende ve Toptan Satış kategorisinde “Kadınlar için En İyi İşveren” kategorisinde 10. sırada yer alan Decathlon, kapsayıcılık alanındaki çalışmalarıyla çeşitli ödüllerle sektöründe örnek teşkil etmeye devam ediyor. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

sarkisla-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu